DHA-A leader
DHA-A leader

Helders onderzoek naar (online) klagen

Het Helderse marketingbureau Bloeise doet onderzoek naar de manieren waarop consumenten bij bedrijven klagen. Den Helder – Het Helderse marketingbureau Bloeise doet onderzoek naar de manieren waarop consumenten bij bedrijven klagen. “Gevoelsmatig durf ik te stellen dat we social media steeds meer gebruiken voor klachten. Maar cijfers zijn er nog niet”, vertelt oprichter Lapperre. Deze maand startte hij het online klachtenonderzoek 2016.

“We zitten steeds meer online en we gebruiken steeds meer social media”, stelt Lapperre. “Dus het is logisch dat we als consumenten ook steeds vaker via die kanalen bedrijven benaderen. Iedereen weet nu wel wat webcare is. Maar ik ben juist benieuwd of consumenten ook bewust social media inzetten als pressiemiddel. Werkt een tweet beter dan een e-mail?”

Het is de eerste keer dat er onderzoek wordt gedaan naar de manieren en voorkeuren waarop consumenten bij bedrijven klagen. Iedereen wordt uitgenodigd om mee te doen met het onderzoek: http://bit.ly/klachtonderzoek.

DHA-H 468 tussen bericht en reacties

Over de schrijver:

Onder 'Redactie DHA' staan berichten over DHA zelf, aangeleverde (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke.

Lees ook:

4 reacties

  1. Bodelo

    Grappig hoor, nu “mogen” we klagen en niemand reageert? Nu wil ik nog weel even kwijt dat ik de link naar het onderzoek(je) ook helemaal niets vind; ik moet inloggen op Google documents? Nee, dat gaat niet gebeuren!

  2. Thomas Lapperre

    Hai Bodelo, dank voor je reactie! Zie deze nu. Dat is inderdaad niet zo erg handig, verrast mij ook. Veel mensen hebben een Google account dus vandaar dat ik het nu pas hoor. Even kijken wat de mogelijkheden zijn om dit uit te zetten. – Thomas

Reageren is niet meer mogelijk.