Raadscommissie buigt zich over horecakwartier Willemsoord

62

Den Helder – Twee van de drie raadscommissies gaan maandag wegens gebrek aan agendapunten niet door, zo niet de commissie Bestuur en Middelen. Deze buigt zich over drie onderwerpen, waaronder de verplaatsing van de horeca uit de Koningstraat naar Willemsoord. Willemsoord BV vraagt de gemeente een lening van 850.000 euro.

De lening is nodig om de werkzaamheden in gebouw 51 te kunnen uitvoeren die nodig zijn om de horeca te huisvesten. Het gaat dan vooral om werkzaamheden aan het voormalige bowlingdeel in gebouw 51. Willemsoord BV is nog niet in staat een dergelijk bedrag zelf voor te schieten en vraagt nu dus de gemeente om hulp. Het bedrag zal de komende jaren in termijnen worden terugbetaald. Het college heeft geen probleem met het verstrekken van de lening, zo blijkt uit het raadsvoorstel.

De raad kan overigens niet keihard ja of nee zeggen tegen de lening, zij kan in een zogeheten ‘wensen- en bedenkingenprocedure’ alleen laten weten hoe ze erover denkt. Het is vervolgens aan het college wel of niet iets te doen met de wensen en bedenkingen van de raad.

Horecakwartier
De drie cafés die naar Willemsoord willen zijn Odeklonje, Pimpandoer en Bonaire. Zij hebben samen met Zeestad CV/BV en Willemsoord BV het bureau Sandenburg Concept + Creation ingeschakeld. Dit bureau richt zich op het ontwikkelen, ontwerpen en realiseren van vernieuwende retail- en foodservice concepten. Sanderburg heeft met interviews, groepsgesprekken en verschillende bezoeken een gefaseerd concept ontwikkeld om te komen tot een zogenaamd horecakwartier in en om gebouw 51.

Dit concept gaat uit van de volgende stappen:
1. Het (tijdelijk) huisvesten van de drie horecaondernemers uit de Koningstraat in gebouw 51
2. Het aanleggen van het horecaplein
3. De realisatie van de nieuwbouw om de aantrekkelijkheid en het aanbod horeca te vergroten

Huurcontract
Met de fasering wordt gekozen voor ontwikkeling van onderaf, klein beginnen en van daaruit uitbouwen. Ondernemers krijgen daarmee zelf de kans om vorm en invulling te geven aan het horecakwartier. Met de herontwikkeling van gebouw 51 kan de eerste stap richting realisatie van het horecakwartier worden gezet. Hiervoor is dus de gevraagde lening van 850.000 euro nodig. De komst van de drie cafés is volgens de betrokken partijen “een bijzondere toevoeging aan Willemsoord, dat ook bezoekers zal aantrekken en Den Helder op de uitgaanskaart zal zetten”. De ondernemers tekenen in eerste instantie een huurcontract voor 5 jaar. Bonaire en Pimpandoer zullen in de komende jaren ook verder investeren in de beoogde nieuwbouw, waarmee het horecakwartier verder inhoud en vorm zal krijgen.

De verwachting is dat de drie bedrijven eind 2018, in oktober of november, hun deuren op Willemsoord kunnen openen.

62 REACTIES

  1. ja ja en dan lees je dat bonaire en de pimpandoer verder zullen investeren in beoogde nieuwbouw waar blijft het deel odeklonje investeert deze niet o ja stom van den berg die heeft nog een bonnetje van een paar miljoen open staan dok 51 dus dat word niks

  2. Gaan we weer….

    Dit concept gaat uit van de volgende stappen:
    1. Het (tijdelijk) huisvesten van de drie horecaondernemers uit de Koningstraat in gebouw 51

    tijdelijke huisvesting…. voor hoe lang….. 5 jaar?
    850k om ze “even” een plek te geven op het door de strot gedrukte W-oord?
    dat knulletje van den Berg was toch al eens eerder betrokken bij zo’n ‘geweldig’ plan waarbij tonnen het riool in zijn gestroomd?

    Dat hele project is een bodemloze put (schouwburg, div gestrande horeca en ga zo maar door) maar evengoed gaat de geldstroom richting dit GAT gewoon door.

    Nog even snel, voor de verkiezingen rondkrijgen mag ik aannemen? Ik heb werkelijk geen idee meer op wie ik nu moet stemmen in maart. Het is voor mij een “gouden koets – strontkar” verhaal aan het worden…..

  3. Tijd om het casino wat daar zit ergens anders onder te brengen, die houdt schitterende terraslocaties waar twee of drie café’s zouden kunnen komen bezet (zonder zelf een terras te hebben). Je kan daar aan de westkant van Willemsoord heerlijk zitten in de zomermiddag/avondzon.

    En dat plan om de Pinas weg te halen voor een brug wat uitkomt op de drukke Weststraat slaat natuurlijk nergens op.

    Hopelijk gaan de overige kroegen ook snel over anders heb je twee uitgaansconcentraties en dat gaat ten koste van de kroegen in beide gebieden.

    • Twee uitgaansconsentraties????? Koningstraat, Breewaterplein, en het nog te bouwen Assorgia gebeuren en Willemsoord. Nog nooit is de horeca zo versnipperd geweest. Zal wat worden straks dat heen en weer ge race tussen de diverse kroegen. Zie ook de drugskoeriers al gouden tijden beleven.

  4. BV Willemsoord is er altijd erg goed in om de gemeente financien als Pin Automaat te gebruiken. Laten we dit ‘actieschip van bijleg’ maar liquideren en de werf weer direct onder het gemeentebestuur laten vallen. Dan gaat het vast een stuk beter. Ik zou ze geen 850.000 Euro geven. In geen 100 jaar.

  5. Waarom 850.000 aan Gemeenschapsgelden beschikbaar stellen voor drie ondernemers die willen verkassen? Is er niet genoeg leergeld betaald met de 1.5 miljoen aan Dok 51 destijds? Een ondernemer die van de Koningsstraat naar de Keizerstraat verhuist krijgt toch ook geen Gemeensschapsgelden om dit te bewerkstelligen?

  6. Kunnen de burgers van onze stad straks gratis naar de schouwburg lekker voor niks eten bij stoom en je vorstelijk kosteloos vol laten lopen bij de horeca op Willemsoord.
    Ik ben voor.

  7. Als het aan het college van D66 CDA PvdA en Stadspartij ligt bent U als gemeente volgende week 850.000 Euro armer. Of U dat maar even wilt bijbetalen voor hun hobby’s . Gaat U nog op een van deze partijen stemmen? Ik hoop het toch niet?

  8. 850.000 voor een tijdelijk onderkomen, vind het nogal wat, maak dan het tijdelijke meteen permanent voor dat bedrag, het loopt trouwens ook niet echt storm daar met de verhuur van panden, hoeft er niet nog een nieuw pand bijgebouwd te worden, eerst maar eens invulling geven aan de lege panden…

  9. De heer Broekmeulen heeft een heel andere relatie met T. vd B. dan zijn voorganger. Vreemd, want ook hij zou het volgende moeten weten.

    vd B. heeft de gemeenschap veel geld gekost met zijn ambitieuze Dok 51 restaurant.
    Een lening sluiten bij Willemsoord BV die vervolgens dit geld leende van de BNG.
    De gemeente Den Helder stond vervolgens garant voor het dikke miljoen dat hier mee gemoeid was.
    Volgens de toenmalig veranrwoordelijke wethouder mw Turnhout kon het niet mis gaan.
    De gemeente had immers een onderpand : de inventaris.
    Natuurlijk ging het fout.
    T. vd B. had natuurlijk veel te hoog ingezet en DOK 51 ging failliet.
    Uiteraard was dit volgens vd B. de schuld van iedereen behalve hem zelf.
    De waarde van het onderpand viel overigens behoorlijk tegen.
    De gemeente was niet eens pandhouder.

    Nu, jaren later loopt vd B. nog steeds rond op Willemsoord.
    En weer weet hij mensen voor zijn karretje te spannen.
    Het, in alle opzichten, grootste trekpaard heet H. Broekmeulen.
    Hang een zak euro’s voor zijn neus en hij rent als een blind paard de wereld rond.
    Het is betreurenswaardig dat het span van vd B. daar nog steeds rondloopt.
    Gelet op de oogkleppen die de verantwoordelijke bestuurders op hebben zal dit helaas wel zo blijven.

  10. Dit weten bestuurders voor van de collegepartijen ook allemaal en toch proberen ze de Helderse kiezer weer 850.000 Euro uit de zak te trekken met een dubieuze deal. Het gemeenschaps geld wat inmiddels door de BV Willemsoord nutteloos verbrand is valt niet meer te tellen. Het blijft een ark van bijleg. Verstandig beleid is de BV Willemsoord na de verkiezingen zo snel mogelijk op te doeken. Net zoals zeestad, dat moet ook zo snel mogelijk weg evenals de D66 wethouder annex projectontwikkelaar.

    • opdoeken van Willemsoord lijkt me zonde, dan is het helemaal weggegooid geld geweest en het is best een mooie locatie, een goede strenge reorganisatie met nieuw management en een betere planning lijkt me verstandiger, voor 850.000 willen verbouwen voor een tijdelijk onderkomen hoort hier dus niet bij, lijkt me voor de kroegen ook niet fijn om maar continue te verkassen, gewoon gebouw 51 verbouwen en gebruiksklaar maken voor de kroegen als permanente locatie, ook ideeën als een dure brug willen plaatsen op 170 meter van een bestaande brug waarbij je nog een glazen gebouw met een boot er in moet verplaatsen is natuurlijk je reinste flauwekul, gewoon vergeten, en eerst alle bestaande gebouwen vullen, paar jaar aankijken of deze rendabel zijn of worden, dan misschien eens denken aan nieuwbouw

  11. Peter jij begrijpt het.wat ik er aan wil toe voegen,kijk naar de huur het gehele pand word gehuurt door 1 persoon het 1 jaar voor 41000 euro dit bedrag moet dan gedeeld worden door 3 en waarschijnlijk door 4 dat is 10250 euro per jaar als alle cafes even groot zijn vreemde constructie.de huur is op gezet als een beginnende ondernemer de huur begind bij 41000 en loopt 20 jaar door tot een bedrag van 110000 euro dit zijn toch geen beginnende ondernemers .

  12. Als ik kijk naar de huurprijs als 41.000 euro per jaar als het klopt betekent dit in 5 jaar ( huurcontract in eerste instantie) 205.000 euro. Laten we daar nog eens 95.000 euro bij optellen ( oplopende huur) dan komen ik nog 525.000 euro te kort. Dus na 5 jaar zeggen de ondernemers ik verleng mijn contract niet. Wat ik ook raar vind is dat het tijdelijk onderkomen voor 5 jaar is.

    • Heel simpel allemaal. Als het niet lukt dan laat je het hele zaakje over enkele jaren gewoon failliet gaan. Risico voor ondernemer is nihil, Gemeente betaald. Richting afgrond met dit plan.

  13. Dit is echt lachen, want we zijn er nog niet met de 850.000 euro. De ondernemers zullen ook nog riant worden uitgekocht met hun bestaande locatie, zijn daar misschien ook wat cijfers over bekend of vergeten we dat even voor het gemak??

    • Sloopwaarde. Dat zal niet al te veel zijn. Er moet immers nieuwbouw op komen, dus de uitkoopprijs zal niet zoveel zijn . Anders worden die nieuwbouw huizen niet te betalen.

      • Ze zullen kosten noch kosten willen besparen om deze verplaatsing mogelijk te maken om maar te trachten zwarte cijfers op WO te bewerkstelligen. Schouwburg is daar inmiddels het voorbeeld van. Er zal niet direct te veel voor de panden worden betaald, maar via een andere constructie zullen extra gelden naar de ondernemers vloeien om ze een zetje in de rug te geven. Tom is slim genoeg om te weten dat er op het Stadhuis een jampotje met geld hiervoor in de kast staat. Een oplettende lezer heeft dat jaren geleden kunnen lezen in de stukken die er waren toen Tuin het plan had het braak liggende gedeelte aan de Koningstraat te bebouwen met Horeca panden. Meen me te herinneren dat er op dat jampotje “verplaatsing subsidie” staat of in die strekking. Wellicht weet iemand de exacte benaming nog.

      • Lekker slopen die hap maar wie gaat er dan bouwen? Is er al een voorgekookt plan waar nog niets van bekend gemaakt is

        • Huizen bouw Door de woningstichting aannemer Dozy of Tuyn. Panden zijn al jaren geleden aangekocht. De halve binnenstad is al eigendom gemeente en woningstichting. Vandaar, dat Willemsoord plannen niet stop gezet kunnen worden. Het treintje rijdt en er is geen gemeenteraad die dat stil zet.

  14. De 850.000 gaat er komen. De ondernemers krijgen huurgeleiding als het ware beginnende ondernemers. Van der berg/Tuin gaan het ontwikkelen c.q. bouwen. Oude panden worden veel te duur uitgekocht in de Koningsstraat. Deze opsomming heeft veel parallellen met Dok 51 destijds. Deze keer zal echter het totale bedrag aan gemeenschapsgelden Dok 51 overstijgen. Mooie zou zijn als er wederom een film en reportage wordt gemaakt waarin bewoners in Den Helder kunnen zien in welke geldstromen hun belastingcentjes wegvloeien, dat was in de duur betaalde film van Ben van Beurten duidelijk te zien. Ergens moet je je petje afnemen voor het genoemde duo, wederom krijgen ze het voor elkaar gemeenschapsgelden te verkrijgen ter realisatie van hun luchtkastelen.

  15. Peter,die 850000 is een schating dit hangt af van de verborgen stelposten,kilo staalprijs enzvoort .

    • Tuurlijk. Wordt nooit minder. In het verleden zelden meegemaakt dat stelposten in een begroting minder worden. Vaak de melkkoetjes van een aannemer. Vraag me af wie de begroting heeft gemaakt? Als een doortastend raadslid hierover vraagt zal het antwoord ongetwijfeld “Zeestad” zijn. Maar wie het in opdracht heeft gedaan zal niet bekend worden gemaakt. Ik gok erop dat Tuin de prijs op tafel heeft gelegd bij Zeestad. Uiteraard een speculatieve opmerking, maar als dat wel zo is dan gaan de stelposten inderdaad aan de loop.

      • Peter, als je de stukken leest dan zie dat de begroting(prijsvoorstel) van A.Tuin is. Als je de controle dan leest is het gewoon natte vinger werk van Tuin. Is dat ook niet die aannemer die zoveel kritiek heeft op de begroting renovatie stadhuis.

        • Oke. Bedankt voor je nadere info Hotmail 2. Dus was mijn vermoeden dat het om Tuin gaat bewaarheid en derhalve niet meer speculatief. Ja, dezelfde aannemer. Ook de bouwer van Heersdiep, Parkeergarage enz. We weten inmiddels hoe dit heeft uitgepakt. Niet te vergeten natuurlijk, de bouwer van Dok 51 waar 1,5 miljoen aan gemeenschapsgelden in rook is opgegaan. Nu gaat wederom de geschiedenis zich herhalen. Zoals ik eerder schreef, nu gaat het Dok 51 overtreffen hetgeen aan gemeenschapsgelden naar de mannen gaat. Dus de 850.000 euro, uitkoop oude panden Koningstraat, verplaatsingssubsidie en nadat blijkt dat de 850.000 euro niet toereikend is. De raad zal binnen een jaar om een extra 500.000 euro lening worden gevraagd. Weliswaar wordt het terugbetaald, maar gezien de ervaring met Dok 51 kan men fluiten naar het geld. Daarnaast schijnt het tijdelijk te zijn. Dus nieuwbouw komt er wat ook weer de nodige gemeenschapsgelden kost. Vergeet er niet bij op te tellen dat WO een verlaagde huurprijs gaat hanteren om de “nieuwe” ondernemingen vet op de botten te laten kweken. In de praktijk zijn dat de zakken van Tom en Kees Jan. Slim gespeeld door deze twee. Respect!

  16. Het ‘leukste’ is nog dat de raad er feitelijk niets over te vertellen heeft, ze mogen hun plasje erover doen maar meer ook niet. Met andere woorden: die lening gaat er komen, want Willemsoord moet vol, koste wat kost.

    • De raad, wordt voor een voldongen feit gesteld. Niet alleen moet Willemsoord vol en winstgevend gemaakt worden, maar als het niet doorgaat, gaat ook de stadsvernieuwing niet door. En daar zijn devoorbereidingen al zover, dat stoppen niet meer in het woordenboek voorkomt. ‘M. A. W. De raad staat met de kloten voor het blok.

  17. Allemaal tot stand gekomen door Provinciale Staten, B&W-Woning Stichting en het duistere Zeestad CV/BV, van wiens handel en wandel geen gegevens worden verstrekt aan de gemeenteraad.
    En allemaal georkestreerd door het kartel van landelijke partijen VVD, CDA, D66, PvdA en de aangesloten Stadspartij.
    Provinciale Staten zou zich met een goede infrastructuur naar Den Helder bezig moeten houden (Provinciale en Rijkswegen op Provincie en Rijksgrond), maar zij houdt zich via Zeestad CV/BV druk bezig met verliesgevende sloop-, bouw-, verhuis- en exploitatiewerken op gemeentegrond.

    Mooi stuk hierover van Chris Aalbers d.d. 9-1-2018 op de site van Post Online en vandaag gepubliceerd op de site van het Rob Scholte Museum.

  18. Na de verkiezingen voorzie ik de opheffing van zowel de BV Willemsoord als projectontwikkelaar Zeestad.

    • Nee hoor. Vrees dat het allemaal bij het oude blijft. VVD er Kees Visser dekt zich nu al in door te stellen dat een coalitie met PVV niet ondenkbaar is. Feitelijk willen ze dat niet maar het is de enige kans om op het pluche te blijven zitten bij een forse verkiezing nederlaag. Kijk maar landelijk. Rutte heeft schijt aan de CU maar slijmt met ze omdat hij de ze nodig heeft om Rutte 3 te vervolgen. DH gaat het net zo, let maar op. Willemsoord blijft en moddert verder. Hetzelfde geldt voor Zeestad.

  19. Je zult inderdaad zien dat VVD, D66, CDA en PvdA voor gaan stemmen en de bijna overleden Stadspartij ook. CDA zei toch dat er met Harmen Krul een nieuwe wind ging waaien? Nou vanavond kunnen we zien dat het maar een natte scheet geweest is.

    • Hou m’n hart dan vast. Lievelingskostje van Harmen is zelfgemaakte dikke erwtensoep waarin je lepel rechtop blijft staan.

  20. Harmen, is nog niet zover aan het be ( wind) dat hij lopende zaken ( coalitie besluit) kan negeren. Dus nu niet Harmen hierop aanspreken.

    • Harmen Krul (CDA) gaat na de verkiezingen – naar oud gebruik – gewoon weer de kiezers en de kluit belazeren.
      Vier jaar de tijd gehad om de koers te verleggen in de raad en nu met de verkiezingen nabij ‘andere politieke inzichten ‘?
      In hun verkiezingsprogramma blijft het CDA vierkant achter het beleid en het duistere Zeestad CV/BV staan.
      Een andere koers m’n hoela !
      Laatste kans voor verandering 21 maart, kies Lokaal !

  21. Het is toch te gek voor worden 1 jaar huurprijs 41000 euro,aflossing plus rente voor willemsoord 59500 euro dat is een min van 18500 euro. Je zal in de burger maatschappij geen huurbaas vinden die dit zal doen .

  22. Ik verbaas mij over het “tijdelijke” huurcontract van 5 jaar terwijl zeker in het vastgoed 2 maal 5 jaar gebruikelijk is.
    Waar komt dit vandaan? Ik kan mij voorstellen dat dit een ondernemer belet om bepaalde investeringen te doen.

    • Die verbazing komt waarschijnlijk omdat u er geen verstand van heeft en dat komt dan weer omdat u zich niet in de materie heeft verdiept. 😉

  23. Alle stukken zijn overigens voor alle burgers zelf in te zien hoor op de site van de gemeente Den Helder: https://gemeenteraad.denhelder.nl/Vergaderingen/Raadscommissie-Bestuur-en-Middelen/2018/29-januari/19:30/

    NB.
    Als ik het verzoek van Willemsoord BV Den Helder aan het college lees, dan gaat het nu volgens mij om een voorschot van totaal van 1.700.500 Euro ( deels oplossing 900.000 liquiditeit probleem + 850.000 lening verbouwing gebouw 51)

    Uiteindelijk komt alles goed volgens het college verwijzend naar de meerjaren begroting van Willemsoord BV (” De meerjarenbegroting van Willemsoord BV laat een positieve ontwikkeling zien”).; Waar kunnen wij burgers die meerjaren begroting inzien trouwens?

  24. Als je de Beoordeling Kostenbegroting leest wordt je daar niet vrolijk van. Rammelt aan alle kanten. Als de lening op basis hiervan wordt verstrekt dan moet je inderdaad vrezen voor het ergste. Alles duidt er op dat er een tweede Dok 51 in het geboortekanaal ligt. Geld binnen halen (lees: Gemeenschapsgeld) en vervolgens het laten verdampen (lees: zakken vullen). Klopt voor geen kant deze hele aanvraag. Wordt ook, in deze materie slim verpakt, weer om oplossing liquiditeitsprobleem gevraagd van 9 tonnetjes. Na de Schouwburg dit weer dus. Ook hier, niet voor het laatst.

  25. Een lening vragen en op zulke gammele garanties, daar trapt geen enkele bank in. Daarom proberen zij het bij de gemeente. Die heeft plannen in werking gezet die niet meerterug te draaien zijn zodat de raad deze aanvraag wel goed moet keuren. Weigeren, kan niet meer. Nu v

  26. Allemaal tot stand gekomen door Provinciale Staten, B&W-Woning Stichting en het duistere Zeestad CV/BV, van wiens handel en wandel geen gegevens worden verstrekt aan de gemeenteraad.
    En allemaal georkestreerd door het kartel van landelijke partijen VVD, CDA, D66, PvdA en de aangesloten Stadspartij.
    Provinciale Staten zou zich met een goede infrastructuur naar Den Helder bezig moeten houden (Provinciale en Rijkswegen op Provincie en Rijksgrond), maar zij houdt zich via Zeestad CV/BV druk bezig met verliesgevende sloop-, bouw-, verhuis- en exploitatiewerken op gemeentegrond.

    Mooi stuk hierover van Chris Aalbers d.d. 9-1-2018 op de site van Post Online en vandaag gepubliceerd op de site van het Rob Scholte Museum.

  27. Fred,als je de documenten goed leest is het al goed gekeurd.het is alleen voor de show champange met bubbels.op gebouw 51 bijna dok 51.

  28. als ik het zo lees is het een financieel rotzooitje in de stad. zijn er geen journalisten die hier een onderzoek naar kunnen doen. follow the money

    • Van de Helderse Courant hoef je dat niet te verwachten. Eén redacteur laat zich censureren door de Gemeente. Had destijds ook een stevige lobby voor de herverkiezing van Koen en een andere redacteur treedt op met z’n band in Gebouw 51 op 31 maart a.s.. Dus allemaal in me reet en uit m’n reet is het motto. Bovendien is Tuin een groot adverteerder in de HC. Destijds bij het onderzoek van de curator in het onderzoek faillissement Dok 51 was de berichtgeving hierover ook krukeltjes werk en langzaam werd de berichtgeving hieromtrent in de doofpot gestopt.

  29. Vraag aan reenders (stadspartij)u was bent ook ondernemer zult u op deze manier u bedrijf verhuren.

    • Lijkt me niet Jans. Reenders verkocht van die zuinige ziekenfondsbrilletjes en praatte door zijn neus om zijn kunstgebit te sparen. Dus die zal zeker geen geld bijleggen als hij zijn pand verhuurt wat hij volgens mij ook doet. Maar met gemeensschaps geld is het makkelijk Sinterklaas spelen. Tegen de tijd dat er stront aan de knikker is dan zijn ze al weer van de vier jaar ambtstermijn af. Bovendien zijn ze nooit persoonlijk aan te pakken voor dergelijke verkeerde beslissingen. Zou het wel zo zijn dan hadden de beslissers van verplaatsing Schouwburg allang met een bal aan hun voet op water en brood in het gevang gezeten.

  30. Peter het is een gewetens vraag ik kan deze vraag ook aan carlos(pizza boer) stellen.ik verwacht eigenlijk geen antwoord daar zijn ze te laf voor.

    • Begreep ik Jans. Antwoord komt er niet. En komt er wel een antwoord dan zijn de beslissingen genomen in stadsbelang of om Willemsoord een waardig stadsdeel te laten zijn.

  31. Wethouder Kuipers D66 gaat met zijn sprookjesboek over toekomstige winsten van Willensoord dit vuiltje niet binnenslepen met alleen de stemmen van VVD D66 CDA en PvdA voor. Dat partijkartel wordt steeds ongeloofwaardiger. Die sturende hand van Harmen Krul is nog nergens te zien. Je schaamt je toch rot als je hiernaar kijkt. Willemsoord krijgt gewoon de jackpot om de paar weken. Zonder loten te kopen.

  32. Ik ben toch even gaan rekenen.5 jaar huur 307500 urie min aflossing + rente a 289000 totaal opbrengst 18500 euro . Wie betaald onderhoud van gebouw 51 hoe zo winst.

  33. Dit plan wordt er gewoon doorheen gedramd om Willemsoord te stutten met dezelfde reden als de schouwburg voor veel teveel geld verplaatst is. Willemsoord moet vol wat het ook nu tot in de verre toekomst kost.
    Uw beurs wordt weer geplunderd door VVD D66 CDA en PvdA . Gaat U nog op deze een pot nat partij stemmen?

  34. Ik zal daar nooit op stemmen.het is verdomme mijn geld samen met alle inwoners van den helder het zijn piep vul het zelf maar in.

Comments are closed.