Organisatie tevreden met 1e editie Gameday

3

Den Helder – “Op basis van de reacties van het publiek, de reacties van de partners en het bereik durven we de eerste editie van GameDay een succes te noemen.” Aldus Kim Smit namens de Kampanje. “Natuurlijk zijn er veel leermomenten geweest en staan er genoeg verbeterpunten op de evaluatie, maar het gevoel dat overheerst is dankbaarheid voor iedereen die ons heeft gesteund.”

Op 16 juni organiseerden Theater de Kampanje en MCN met hulp van Team Sportservice en de Koninklijke Marine: Rabobank GameDay. Een evenement waar jeugd werd aangetrokken door gaming en geënthousiasmeerd werd voor sport en computertechniek. Meer dan 40 Vrede en Veiligheid leerlingen van ROC Midden Nederland en 45 Mavo aan zee leerlingen hebben zich ingezet. Zeven jongeren van verschillende scholen hebben de organisatie zelf benaderd om op GameDay hun maatschappelijke stage te lopen. Negen herintreders hebben zich vier dagen in het zweet gewerkt en ruim 60 andere vrijwilligers maakten het totale evenement mogelijk. Meer dan 45 organisaties hebben een bijdrage geleverd. “Met bijzondere dank aan hoofdsponsor Rabobank en Gemeente Den Helder. Zij droegen niet alleen financieel bij, maar zetten ook mensen, middelen en hun netwerk in.”

Onder het publiek 35 3×3 Streetball Masters basketballteams. Meer dan 1000 spelers en toeschouwers voor het NK Cruyff Courts 6 vs 6 vanuit heel Nederland. Kinderen tot 12 jaar met supporters uit steden als Eindhoven en Rotterdam die naar Den Helder afreisden en vol verwondering naar het prachtige Willemsoord keken. Met dank aan het schoolbestuur werd GameDay voor 300 Mavo aan Zee leerlingen hun jaarlijkse sportdag. Over het totaal aantal bezoekers gaan verschillende schattingen. Aantallen tussen de 6.000 en 8.000 worden genoemd.

Online bereik
Het online bereik is minstens zo belangrijk. Hier wordt bepaald hoe de buitenwereld naar Den Helder en de regio kijkt. Hier wordt ons imago gevormd. De sociale media campagne, geleid door Druktemaker en Evize, heeft 2 miljoen views opgeleverd. Influencers als Furtjuh, Koen Weiland en Floris Weijers posten over het evenement en hun positieve ervaring op hun YouTube- en Instagramkanalen bereikte daar respectievelijk 500-, 36- en 12 duizend jongeren. De uitzending van Inside Esports is 50.000 keer bekeken en één specifiek moment uit de League of Legends wedstrijd heeft 32.000 views op Reddit gekregen.

Alle 34 activiteitenpartners posten beelden van GameDay op hun sociale media met een gemiddeld geschat bereik van 2500 mensen per onderdeel. Onder de Big Airbag springers uit acht landen zaten drie actieve YouTubers met duizenden volgers in Zweden, Frankrijk en Duitsland. Tot slot hebben alle lokale kranten 1 of meerdere artikelen aan GameDay geweid. Allen roemden het evenement.

3 REACTIES

  1. Een succes, dat zeker.
    Het was alleen weer de grote “we halen het van buiten Den Helder ” show.
    Klein voorbeeld.
    Zie ik een geluidsinstallatie staan, blijkt dat van een bedrijf uit Schagen te zijn.
    Maar we hebben hier toch zeker ook bedrijven die dit kunnen leveren?

    Onder andere de gemeente Den Helder geeft geld aan dit evenement en de organisatie gaat doodleuk buiten de deur shoppen.
    Tja, zo jaag je het “wij” gevoel snel over de kling.
    Gesubsidieerde evenementen moet een inspanningsverplichting worden opgelegd om bij lokale ondernemers in te kopen.
    Tenzij kan worden aangetoond dat een externe partij significant goedkoper is of er lokaal geen aanbod is.

  2. Als het u hoog zit, misschien even navraag doen? Wie weet had men een goede reden voor een “uithuizige” geluidsinstallatie. En anders kunt u bij de organisatie laten weten dat dat belangrijk wordt gevonden, vast niet alleen door u. Ik vind het een geweldig idee en zo komt Den Helder onder jongeren ook eens positief op de kaart. Hulde aan alle mensen die hiervoor een inspanning hebben geleverd!

    • zal wel door de schouwburg geregeld zijn die doen alleen maar zaken met bedrijven van buiten den helder maar wel hier de hand ophouden voor subsidie schandalig

Comments are closed.