Wachten op de trein in de StationsHuiskamer

13

Den Helder – Den Helder is een prettige plek rijker; op het station in het centrum. Daartoe is de kiosk omgebouwd tot StationsHuiskamer. Hier kunnen reizigers terecht voor drankjes, broodjes en snacks. Daarnaast is het een plek waar reizigers kunnen wachten met zicht op de trein en actuele reisinformatie. Er is tevens gratis wifi en extra stopcontacten om bijvoorbeeld een mobiele telefoon op te laden.

Met de StationsHuiskamer speelt NS in op de behoefte van de reiziger om ook op een klein station op een prettige plek te verblijven. De medewerkers van de voormalige kiosk zijn nu gastvrouwen en -heren van de StationsHuiskamer en een belangrijk aanspreekpunt voor de reiziger. Donderdagmiddag is de officiële opening. Deze wordt verricht door wethouder Odd Wagner en regiodirecteur NS, Irma Winkenius.

Openingstijden van de StationsHuiskamer: maandag t/m vrijdag van 5.45 – 18.45 uur. Zaterdag van 7.45 – 18.00 uur en zondag van 9.45 – 18.00 uur. De StationsHuiskamer op station Den Helder is de 11e op een klein station. Eind mei is de 10e op station Heerhugowaard geopend. Tot 2020 zullen er nog zo’n 30 Kiosken omgebouwd worden naar een StationsHuiskamer op met name kleinere stations door heel Nederland.

13 REACTIES

  1. Guth zijn ze bij de NS er achter dat een reiziger liever informatie aan een mens dan aan een stalenpaal?
    Hopelijk hebben die medewerkers wel een omscholingscursus gehad, want zo klantvriendelijk waren ze niet voor niet kopende klanten.

    • je zult het niet geloven maar informatie geven ze je dus niet en word je doorverwezen naar een paal, Zaterdag nog meegemaakt toen ik familie naar de trein gebracht, duidelijk geen instructie en omscholingscursus gehad en eigenlijk niets veranderd alleen het uiterlijk……

  2. Dat klopt. want het is geen NS personeel. Zij zijn in dienst van de winkel/toko.

      • Veel informatie is er niet te geven over treinverkeer, hooguit vier treinen per uur , als ik me niet vergis, van en naar de zelfde richting.

        • is leuk als je naar Amsterdam moet maar als je ergens anders heen moet en wat als je daarvoor moet overstappen, die info heb je dan niet nodig? en dat is juist de info die wij wilden verkrijgen maar werden redelijk onverschillig weggestuurd naar een praatpaal waar we ook weer ruim 5 minuten hebben moeten wachten…
          vandaar dat ze die toko van mij wel mogen opdoeken omdat het geen toegevoegde waarde voor de reizigers heeft

          • Bij grotere stations krijg men desgevraagd bij de kaartverkoop of info/service balie een papier met daarop een reisschema met tijden, perrons en overstappen enzo. Heel duidelijk en zeer nuttig als je een langere reis met overstappen onderneemt. Dat moet ook toch mogelijk zijn op dit station. Kost bijna niks en het is een goede service.

    • dan mag het van mij dicht, geen enkele toegevoegde waarde, en misleidende info in het stukje…
      .
      “De medewerkers van de voormalige kiosk zijn nu gastvrouwen en -heren van de StationsHuiskamer en een belangrijk aanspreekpunt voor de reiziger”

  3. Bij Kiosk werd een zegeltje gegeven voor elke beker warme drank. Op een volle spaarkaart (6 zegels) had men recht op een gratis warme drank. Dat is nu vervallen, derhalve koop ik nu geen koffie meer als ik met NS van een Huiskamer vertrek.

  4. Wat een azijnige reacties weer, wat is er toch met jullie gebeurd dat de zure regen zo heeft toegeslagen? De dames van de Stationshuiskamer (voorheen de Kiosk) schenken een prima bak koffie, zijn altijd vriendelijk, nooit chagrijnig en over de dienstregeling van de treinen vanuit Den Helder staat genoeg actuele info op de informatieschermen. Als je wilt weten wat er verderop op het spoor gebeurt, dan download je de NS Reisplanner app, dan weet je meestal snel waar je aan toe bent, calamiteiten daargelaten. Als je geen smartphone hebt, vraag je het een wachtende medereiziger. Door de inrichting van de Stationshuiskamer is er meer sociaal contact tussen de reizigers ontstaan en is er saamhorigheid bij vertraging. Echt een verbetering zo. Pluim.

    • ik vind het een aanfluiting dat je geen reisinfo kunt krijgen terwijl er niet eens klanten zijn in die toko en onvriendelijk naar een praatpaal gestuurd wordt waar je dan ook weer dik 5 minuten wortel staat te schieten voordat er geantwoord word …..

  5. wauw wat een negatief commentaar weer, maar wbt de reisinfo, jullie hebben allemaal een mobiel/laptop od, er is gratis wifi op t station, is t dan zoveel werk om zelf even op ns te kijken waar je moet overstappen? of moet jullie werkelijk alles voor gekauwd worden, kant en klaar staan en dan nog wel hoe jullie het willen? tjonge het is niet goed of het deugd niet.

  6. @ George, klantvriendelijkheid … ook daarvoor moet je eerst op een cursus of je moet net doen alsof je heel erg veel houd van iemand natuurlijk.
    Dan kun je nog een tijdje in Amerika gaan wonen om vorm te geven aan dat gevoel, daar krijgt iedereen die ´cursus´ gratis, of hij wil of niet.
    Een tijdje in een arm land wonen helpt ook wel wat maar het allereffectiefst is direct toezicht, één op één welteverstaan …;(
    We hebben het denk ik te druk @ George, voor klantvriendelijkheid moet je je ontspannen voelen, U weet wel, dat vakantiegevoel ;).
    Ieder mens die het ergens naar zijn zin heeft is trouwens van zichzelf al vriendelijk en heeft nauwelijks onderricht nodig, op een paar na dan …

Comments are closed.