DHA-A leader
DHA-A leader

Gemeente gaat adverteren via Facebook en Instagram

Den Helder – De gemeente Den Helder gaat haar inwoners via een online-campagne betrekken bij het nieuwe handhavingsbeleid. Bewoners bepalen de onderwerpen waaraan de gemeente de komende jaren op dit gebied prioriteit geeft. Zo kan de gemeente straks maatwerp per buurt leveren.

De gemeenteraad stelt voor de zomer het strategisch handhavingsbeleid voor de komende jaren vast (2019-2022). Hierin staat onder meer op welke aandachtsgebieden de toezichthouders de komende jaren het meest gaan controleren. Het gaat om regelgeving op het gebied van bouwen, brandpreventie, ruimtelijke ordening, milieu, openbare ruimte en bijzondere wetten. Dit beleid baseert de gemeente zoveel mogelijk op wat de inwoners belangrijk vinden en dus van de gemeente verwachten. Daarom gaat de gemeente hun wensen op dit gebied de komende maanden ophalen.

Op Facebook en Internet verschijnen de komende weken een aantal korte filmpjes over het werkgebied van de gemeentelijke handhavers. Het concept van de campagne is HOO!: stóp daarmee én: waar zegt ú HOO! tegen? De sketches hebben een licht komisch karakter maar zeker een serieuze kanttekening. Na het bekijken van het filmpje kan de kijker zijn ‘handhavingswensen’ meedelen via een kleine enquête.

Maatwerk
Het betreft een betaalde campagne op Facebook en Instagram. Hierdoor kan de gemeente de resultaten van de enquête per postcodegebied ophalen. Dat betekent dat de gemeente ook per buurt handhavingsprioriteiten kan stellen: in de ene buurt staat dan bijvoorbeeld vooral het fout-parkeren centraal, in een andere de overlast door hangjongeren. Net waar de betreffende bewoners zich het meest aan ergeren. Zo kan de gemeente maatwerp per buurt leveren. Wie geen Facebook of Instagram heeft kan de vragenlijst ook via de website invullen: www.denhelderzegthoo.nl (site werkt nog niet, red.).

Het is de eerste keer dat de gemeente een betaalde online-campagne inzet om beoogde resultaten te behalen. Het Helderse mediabureau Druktemaker verzorgt de campagne.

DHA-H 468 tussen bericht en reacties

Over de schrijver:

Onder 'Redactie DHA' staan berichten over DHA zelf, aangeleverde (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke.

Lees ook:

16 reacties

    1. RB

      denkt u dat hij dat nog niet doet dan?
      had u allang kunnen zien aan het IP adres en zo……

  1. RB

    ze hadden ook eens bij een paar bijeenkomsten van de wijkplatforms kunnen bijwonen, had sneller, eenvoudiger, hoogstwaarschijnlijk doeltreffender, en ook vele malen goedkoper geweest….. maar ach ja waarom luisteren naar de burgers die in de wijken wonen, met deze filmpjes zal er ook weinig veranderen maar wel weer een aantal jaren tijd kunnen rekken, maar we zullen het weer even aankijken of er verbetering in zit…..

  2. airbee

    Kan de persoon RB een permaban krijgen en een versnelde procedure aanvraag bij de GGZ? Alstublieft iemand. Help hem. En daarmee ons.

    1. Lady bug

      Nee niet doen want RB slaat ook wel eens de spijker op zijn kop. Bovendien vermaak ik me prima door al zijn comments te lezen en iedereen heeft het recht hier zijn/haar mening te verkondigen.

    2. RB

      dus omdat mijn mening u niet aanstaat moet ik maar wijken ??
      het Noorden van Korea is ook zo’n regime, dat wilt u ook hier?

  3. Cees

    Ach zolang als ze zeggen te studeren op uw wensen hoeven ze niets te doen! Mega onderzoek v.Galen Buurt zelfs wethouder langs de deur, gevolgd door Mega onderzoek (Bedrijf uit Haarlem erbij) in de Visbuurt (voor de zoveelste keer) en nog weten we niet wat de bewoners willen? Dan wil je het niet zien en zijn al die acties niet serieus te nemen. Nu via moderne middelen, mijn opa en oma zullen er blij mee zijn!

  4. e

    Verkapt referendum. Nu kunnen ze gestuurde vragen stellen. Weet u nog ? over de ontwerpen van het nieuwe stadhuis op de stationlokatie ? JA,JA,OF JA. Een andere keus was er niet !!

Reageren is niet meer mogelijk.