DHA-A leader
DHA-A leader

Stadspartij opent meldpunt parkeeroverlast

Den Helder – De Stadspartij is een meldpunt gestart tegen parkeeroverlast. “De afgelopen tijd bereiken ons signalen van mensen aan de randen van de blauwe zones, dat daar veel overlast is van lang- en foutparkeerders”, aldus gemeenteraadslid Harrie van Dongen. “Na de invoering van gratis parkeren lijkt de gemeente hier niet meer op te handhaven.”

Om in beeld te krijgen hoe groot dit probleem is start de Stadspartij een meldpunt. Dit meldpunt is te vinden op https://www.stadspartijdenhelder.nl/parkeeroverlast/. Alle meldingen worden volgens ons privacybeleid behandeld. Anonimiteit is bij ons in goede handen.”

Wie het persoonlijk wil melden kan op elke eerste woensdag van de maand terecht op het inloopuur van de partij. Dat is aan de Californiestraat 41, vanaf 19.30 uur. Meer informatie of in gesprek gaan met de Stadspartij kan verder via info@spdh.nl.

DHA-H 468 tussen bericht en reacties

Over de schrijver:

Onder 'Redactie DHA' staan berichten over DHA zelf, aangeleverde (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke.

Lees ook:

68 reacties

  1. Henk van Kuijk

    Wel grappig, een partij die elke vorm van inspraak en referendum over locatie stadhuis van tafel veegt, opent meldpunt.

    Reply
    1. e

      Helemaal , als je bedenkt dat het gratis parkeren hun stokpaardje was. Zelfs dat liep op een miskleun uit.

      Reply
  2. Henk

    Dat gratis parkeren is een ramp, zowel voor bewoners als voor klanten.
    Drie uur is nog steeds te veel, gewoon naar 1 en vlak erbuiten 2 uur net als in Schagen, dan ontlast je de zone erbuiten ook flink, want er is meer doorstroming en je hebt meer klandizie die wel kan parkeren.
    Zoals vele dingen die goed waren en die verandert zijn ter faveure van een bepaalde kleine groep is dit ook desastreus gebleken.
    Vraag me af wie dit soort onzin verzint en dan vervolgens de macht heeft, terwijl blijkt dat het niet werkt, het alsnog te kunnen handhaven.

    Reply
  3. RB

    ben benieuwd wat er na de meldingen op het meldpunt gaat gebeuren de Heldersche handhaving zal het in ieder geval niet oppakken want die hebben het de druk met wegkijken…..

    Reply
  4. e

    Wel frapant , dat deze buurten nu gaan klagen. Toen het nog betaald parkeren was , regende het klachten van dezelfde buurten als nu, over parkeer overlast gevende bezoekers van het centrum. Lijkt er op dat deze kneuzen partij door hun zelf veroorzaakte puinhoop aan het onderzoeken is . Dus RB , er gebeurd niets. Het geld om het terug te draaien is er niet .Immers de gehele infrastructuur voor betaald parkeren is verwijderd.

    Reply
    1. RB

      wat ik zo lees is het ze niet te doen om het betaald parkeren terug te halen of de blauwe zone’s zelf, maar om de overlast in aangrenzende buurten aansluitend aan de blauwe zone’s (visbuurt, van Galenbuurt en centrum achter de Koningstraat) wat allemaal kleine krappe volksbuurtjes zijn om de overlast te beperken, maar “onze” zéér actieve handhaving kennende gebeurt er inderdaad niets, ook niet na meldingen op het meldpunt……

      Reply
      1. e

        Die overlast, is daar al jaren . Destijds, zijn in die zijstraten parkeer maatregelen genomen , om de bewoners te ontlasten van parkerend winkelpersoneel en treinreizigers. Gratis parkeren , is ingevoerd ,onder druk van de winkeliers die hun omzet naar beneden zagen gaan , en wat veel winkelsluitingen tot gevolg had. Deze zelfde winkeliers , vroegen na het invoeren van gratis parkeren voor vijf uur , massaal parkeervergunningen (voor een paar tientjes per jaar) aan voor de binnenstad . zo de parkeerplaatsen wegkapende voor hun klanten . Dus wat deden de mensen ,die naar het centrum kwamen? die gingen weer in de zijstraten van het centrum staan , omdat de beschikbare parkeerplaatsen bijna allemaal bezet waren door auto’s van parkeervergunning houdende winkeliers en hun personeel.

        Reply
        1. RB

          als al die parkeerplaatsen bezet zijn door winkeliers en personeel hebben we niets te klagen over de werkgelegenheid die de winkels bieden,

          Reply
          1. e

            “”Boden””. Er gaan nog steeds winkels sluiten, (verlies werkgelegenheid) ondanks het gratis parkeren. Nog niet opgevallen? er komen steeds panden leeg. Zelfs die , die met veel tam tam van nieuwe gevels zijn voorzien. Dus klanten aantrekken door gratis parkeren aan te bieden , schijnt niet of nauwelijks geholpen te helpen.

          2. RB

            kunt u voor de verandering eens een oplossing aandragen ipv zoals gewoonlijk alleen maar zuur negatief te zeiken?

          3. RB

            lees net dat die op=op voordeelshop ook al faillissement heeft aangevraagd, de binnenstad wordt een spookstad straks, in ieder geval nog minder parkeerplaatsen nodig 🙁

  5. Henk

    Vergeet niet de woningstichting die zichzelf ook maar even voor het gemak onder zone 1 (hoofdzone centrum) gezet heeft, terwijl ze aan de andere kant van de rotonde gesitueerd zijn,.
    Vraag me af hoeveel ontheffingen waltmann geregeld heeft voor zn vriendjes/ personeel en niet te vergeten wat ze allemaal nog aan het bijbouwen zijn in zone 1/2 met vaste vriend zeestad, dat moet daar allemaal parkeren!!!.
    DE PUINHOPEN VAN ZEESTAD.. kunnen we inmiddels rustig stellen!!!.

    Reply
      1. RB

        het zou woningstichting sieren al ze de bedrijfsbusjes savonds op eigen terrein laten staan ipv dat alle werknemers ze mee naar huis nemen en overal in de buurten parkeren……

        Reply
        1. George

          Daar heb je deels gelijk in RB, maar zo zijn er nog veel meer (helderse) bedrijven die dat dan moeten toepassen

          Reply
          1. RB

            al zou woningstichting als voorbeeldfunctie beginnen is een goede start, Rome is ook niet in één dag gebouwd

  6. louw

    Wat ik irritant vind is de hoek bloemen winkel op Beatrix straat,als je van Beatrix straat rechts Op je fiets naar de alberthijn wil je met je klus in de vrachtwagen van de bloemen winkel Ryd die het hel en zooitje
    Blokkeert ,en je er ook niet langs kan door ze karren op de stoep.
    Die auto staat er soms uren,
    Als een café een stoel te ver op ze terras heb staan is de gemeente in rep roer
    Die vracht wagen staat er uren en die kut karren er naast

    Reply
    1. e

      Die winkelier kan ook niet anders. er is voor hem geen andere mogelijkheid. Zo ook voor het Kruidvat, die kan ook alleen maar via de Beatrixstraat worden bevoorraad. Zo zijn er meer zaken in de binnenstad , die door hun bevoorrading niet of heel moeilijk bereikbaar zijn . En als die vrachtwagens uiteindelijk bij de winkel zijn , blokkeren zij de hele boel voor ander verkeer. De gehele opzet van de o.a. Beatrixstraat is niet goed. Het was een verbindings slagader tussen Oost en West, maar is nu zo goed als afgesneden. Moet men eens gaan kijken , hoeveel auto’s er daar per dag op de stoep staan.. Het is bij tijd en wijle een gewurm van jewelste geworden. Van een vlotte doorstroming van het verkeer van Oost naar West vv , is geen sprake meer .

      Reply
      1. RB

        die bloemenzaak kan en hoort wel anders bevoorraad te worden, namelijk vanaf het Julianaplein om de hoek, dat is voor expeditieverkeer open van 06:00 tot 11:00, daar staat die vrachtwagen een stuk minder in de weg, maar handhaving trekt z’n bek niet open in deze stad en dus kunnen de befaamde Tokkies doen en laten wat ze willen

        Reply
  7. Hakatje

    En wij, bewoners van de binnenstad, braaf met de aangevraagde en betaalde ontheffing op de voorruit, kunnen regelmatig na gedane arbeid geen plekje vinden op de parkeerplaats. Dan maar weer drie straten verderop, waar de auto van de buren ook al staat. En waar je natuurlijk weer het plekje inneemt van de bewoners aldaar. Is best een irritatie dingetje.

    Reply
    1. RB

      een (groter wordend) deel van de bewoners is hier ook debet aan, de hele binnenstad is gebaseerd op 1.2 parkeerplaats per woning en als je een woning koopt of huurt kijk je daar naar en hou je er rekening mee (dat blijkt verleden tijd dat de mensen rekening hielden met elkaar) maar er zijn bewoners met 2 en zelf 3 voertuigen en die moeten allemaal ergens staan, net zo als al die bedrijfsbusjes, die horen na 18:00 niet in de bebouwde kom maar op een industrieterrein, maar ja ikke ikke ikke hè

      Reply
      1. e

        Bij de nieuw te bouwen woningen, is er een parkeerplaats achter de woningen gepland voor de bewoner van het pand. De verloren gegane openbare parkeerplaatsen die op die plek waren, daar komt niets voor terug. Zie hoe ze te werk gegaan zijn in de Californiestraat.

        Reply
        1. RB

          zijn dat die openbare parkeerplaatsen voor de 2e en 3e auto van diezelfde bewoners?
          dat was namelijk waar ik op doelde, u geeft er weer een vreemde wending aan

          Reply
  8. Henk

    Al deze irritatie/ ongemak wordt veroorzaakt door het verkeerd ontwikkelen/ aanpassen vd infrastructuur omdat er zo nodig overal gebouwd moet worden en verkeer/ parkeersituaties daarop aangepast worden, want hoe het was was niet goed, zeestad en woningstichting weten het veel beter, het moet hier een soort Zandvoort/ Scheveningen worden ,het is een ravage!!.en ik moet er niet aan denken, de prijzen zijn dan voor ons zeker niet meer te betalen, al die nieuwbouw is al nadelig voor mensen met oudere/ gewone huizen.
    Waarom moest de parkeerplaats californiestraat zonodig weg???, om er nieuwbouw neer te zetten met parkeerplaatsen er onder notabene!!!, die we nu terug kunnen huren voor dik 400 euro per jaar per stuk!!!, dat is de werkwijze van woningstichting en het wordt steeds erger!!!

    Reply
    1. e

      Parkeerplaatsen aan de Prinshendriklaan (oud garage Bruyn en Koploper) En het terrein voormalig Huys Tydverdrijf, gaan verloren door woningbouw en doortrekken stads””park”, en kunstwerk En….. er komt niets voor terug.

      Reply
      1. e

        Vraag, is RB op 14 Maart bij de bewonersbijeenkomst geweest met Zeestad in het buurthuis Koningdwarstraat ?

        Reply
  9. Hakatje

    Precies! Er verdwijnen gewoon complete parkeerterreinen voor woningbouw. Zoals de Californiëstraat. En er komt niets voor terug. RB, geen van mijn buren heeft twee (of zelfs 3) auto’s en wij ook niet. En veel vragen wij ook al niet. Wij vragen niet om een parkeerplaats voor de deur. Maar we staan wel regelmatig bij een ander voor de deur geparkeerd. Dat doen we ook liever niet want dan zijn we zelf overlastgevers. We vragen gewoon om ruimte voor de bewoners op de daarvoor bestemde parkeerplaats. Maar die lijkt inmiddels te klein.

    Reply
  10. RB

    en wat is dan de oplossing? huizen afbreken om parkeerplekken te creëren? verzin eens iets? houd in het achterhoofd dat je van achter een koe in de kont kijkt

    Reply
    1. e

      Jij draait nu de zaak om . Er verdwijnen openbare parkeerterreinen , voor nieuwbouw met een parkeerplaats achter de nieuw te bouwen woning voor de toekomstige bewoner. Voor het verdwijnen van het openbare parkeer terrein komt niets terug. De mensen die daar parkeerden, zoeken het maar uit , daar is geen rekening mee gehouden.

      Reply
      1. RB

        er zijn nog steeds 1,2 parkeerplaatsen voor de woningen en 3,3 parkeerplaats per 100m2 BVO winkelruimte beschikbaar dus u zeurt om te zeuren?

        Reply
  11. Albertha Postma

    Met al deze onderzoeken wordt het zogenaamde probleem niet opgelost. Het is niet op te lossen zolang mensen niet bereid zijn om een stukje te lopen. De ruimte voor meer parkeergelegenheid in de binnenstad is er niet. Ik zou zeggen pak de bus. Tip Stadspartij, ga voor gratis openbaarvervoer voor de burger binnen de grenzen van gemeente. Dat zou nog eens een groot gedeelte van het parkeerprobleem oplossen. Bovendien is het ook nog eens beter voor onze luchtkwaliteit waar gemeente zich zo om roemd.

    Reply
      1. e

        Realiteit, RB als jij dat zeuren noemt, het zij zo. Maar effe , de door jou genoemde 1.2 en 3.3 parkeerplaats, gaat allang niet meer op . Dat kan je niet volhouden ,als je de parkeerplaatsen afbreekt. Die ruimte is er dan niet meer .

        Reply
        1. RB

          er is net een nieuw parkeerbeleid aangenomen 2017 – 2021, daar heb ik ook die cijfers vandaan, op de site van de gemeente gewoon te zien

          Reply
          1. e

            Staat daar dan ook in , dat er rekening mee gehouden is dat er complete parkeerterreinen verdwenen zijn ? en nog gaan verdwijnen ? Staat daar ook in , het parkeren op Willemsoord door de bouw van het gemeentehuis aldaar ? Zo ja , dan was in 2017 al bekend dat het gemeentehuis daar zou komen, want dan was dat in die berekening meegenomen .

          2. RB

            stadshart op koers is een traject van ik dacht 20 jaar dus daar is natuurlijk rekening mee gehouden, stadhuis op Willemsoord is weer andere koek, daar willen ze parkeerplaatsen gaan creëren op het vroegere bewapeningswerkplaatsen terrein, net over de brug over het boerenverdriet aan de overkant bij het geplande stadhuis, tenminste dat is wat ik laatst hoorde

    1. Hakatje

      Als het winkelend publiek en het winkelpersoneel bereid is om een stukje te lopen, kunnen de bewoners hun auto gewoon op de parkeerplaats kwijt. Dat is voor ons dan ook wel een stukje lopen maar dat vinden wij niet erg. Vervelend vinden wij het om verderop de plaats van een bewoner aldaar in te nemen. Dus oplossing: personeel winkels (dat is al snel 2 a 3 voertuigen) ergens een eigen plek geven. En een deel van de parkeerplaatsen reserveren voor de bewoners. Winkelend publiek kan bijvoorbeeld parkeren in de parkeergarage Sluisdijkstraat, daar is die voor bedoeld lijkt me. Gratis openbaar vervoer zou prachtig zijn, maar zou men daar voor te porren zijn?

      Reply
      1. RB

        komt u ook al weer met “ergens” voertuigen neerzetten, waar die voertuigen neerzetten is de oplossing?waarom niet op de fiets? waarom voor iedere poep en scheet maar dat blik van stal? mentaliteitsprobleem, men heeft ook al carpoolen geprobeerd, niet gelukt, mensen willen alléén in de auto zitten om de een of andere domme reden, mensen houden geen rekening meer met elkaar, ikke ikke ikke is de norm in 2019

        Reply
      2. e

        Niets is gratis.” Gratis” openbaar vervoer, zal betaald moeten worden uit de gemeentekas. . Connextion is niet gek !

        Reply
      3. Albertha Postma

        Er zou in ieder geval gekeken kunnen worden of het mogelijk is en of het rendabel is. En wat dit gemeente gaat kosten en welke meerwaarde dit heeft. Maar daar heb je van die mooie bureau’s voor om het geheel te bekijken en onderzoek te doen. Daarbij kunnen ze het systeem van Hasselt, België als leidraad gebruiken. Daar had men dit ook ingevoerd. Totdat er zoveel mensen gebruik van gingen maken dat het niet meer door alleen de gemeente te bekostigen was/is. Nu wordt daar een kleine bijdrage gevraagd aan de reizigers. Met uitzondering voor bepaalde groepen. Men is daar inmiddels al zo aangewend geraakt dat het normaal is geworden om met pendelbussen te reizen. Luxemburg heeft het helemaal doorgevoerd. Alle openbaar vervoer is daar gratis.

        Reply
        1. e

          Was dit niet in Alkmaar het geval? 1 euro voor alle ritten binnen de stadsgrenzen en de restkosten aangevuld door de gemeente ? Ik meen , dat iemand onlangs hier op dit forum zoiets naar voren bracht.

          Reply
  12. Hakatje

    RB, ik zou het toejuichen als iedereen zou gaan fietsen. Helemaal mee eens! Alles wat ik Lopend/fietsend af kan, doe ik lopend/fietsend. Maar ik vraag me af of bezoekers en personeel daar ook in mee te krijgen zijn. Ik ga er van uit dat dit niet het geval is. Je kunt niemand dwingen. Dus dan maar een alternatief bedenken voor de overlast. Maar het zou mooi zijn als mensen zouden luisteren naar je oproep.

    Reply
  13. Hakatje

    Excuus, ik doe aan ongevraagd tutoyeren. Ik bedoel: Het zou mooi zijn als mensen zouden luisteren naar uw oproep

    Reply
  14. Erik

    Nou… volgens mij kan dat makkelijk betaald worden met extra inkomsten gerelateerd aan de bizarre verhogingen van de WOZ-waarde dit jaar of dient deze extra inkomsten als compensatie van het financiële wanbeleid van de gemeente?

    Reply
  15. SK

    Gemeentebestuur Den Helder: waar onze moeilijkste woorden zijn “het spijt ons! en we hebben een verkeerde beslissing genomen” want owee als je van mening veranderd. Terwijl alleen de mensen die denken, daadwerkelijk van gedachten kunnen veranderen 😉 daarna alleen nog een kwestie van durven erkennen. (niet tegenover elkaar, maar naast elkaar)

    Reply
  16. SK

    Kent U de uitdrukking “psychische prijsoorlog?” Hollanders kijken op de cent. Parkeren binnen de gemeente zou van gratis naar een piepklein bedrag mogen per uur. Daarmee sluit je de profiteurs buiten want zelfs voor een klein bedrag nemen gierige Hollanders maatregelen. De psychische kant waarin mensen gelijk zijn aan kuddedieren. In Den Helder denkt men teveel zwart/wit … van het ene uiterste naar het andere uiterste … terwijl er ook een middenweg bestaat (en letterlijk ligt)

    Reply
    1. Albertha Postma

      Dat maakt nog niet dat er meer ruimte is om te parkeren. Er zijn teveel mensen die met een auto naar het centrum gaan. En ook het feit dat er per huishouden meer auto’s zijn dan in het verleden speelt een rol mee. Betaald of onbetaald parkeren maakt de ruimte niet groter.

      Reply
      1. e

        Dat niet alleen , maar wat denk je van mensen die met de auto naar het station komen, daar een parkeerplek zoeken en vervolgens met de trein naar hun werk of school gaan. Die auto’s , staan daar als het even tegenzit , de gehele dag. Verplaats het hele NS station naar Zuid. Moet je kijken wat een enorm terrein je tot je beschikking krijgt. Bij Zuid is ruimte genoeg voor een forensen p plaats.

        Reply
        1. Monique_K

          Een parkeergarage gecombineerd met een stadhuis en een overdekt klein winkelcentrum, voor onderweg de boodschappen meenemen en een (lekker!!) kopje koffie voor in de trein .. ruimte zat. Komt er in de stad ook ruimte vrij voor een mooi stadspark zonder dat het proppen en douwen wordt.

          Reply
          1. e

            En de Burgemeester als verkeersregelaar. Dan komt zijn bestuursfunctie ook nog een keer uit de verf.

    1. e

      Maar…. dan hadden we de uniek scheef geplante bomen die Den Helder op de kaart hebben gezet gemist. Voor wat hoort wat Judge.

      Reply
      1. Judge X

        Sinds het einde van WO2 Fred, hebben de opeenvolgende college’s van B&W, alleen nog oog gehad voor afbreken bouwen-bouwen, afbreken bouwen-bouwen ….
        Zij hebben in deze tijd (74 jaar) getoond, totaal geen verstand te hebben van infrastructuur en de toegankelijkheid van onze stad, bescherming van historisch erfgoed en het democratisch betrekken van de burgers bij stadsontwikkeling.
        Men wilde in de jaren ’80 groeien naar maar liefst 100.000 inwoners …. 😛
        Politiek van ‘dolle-ideeën-hapsnap-nattevingerwerk’ …., dáár zijn ze meester in.

        Reply
  17. Theo

    Wij gaan regelmatig gezellig de stad in en we hebben veel waardering dat je gratis mag parkeren. 5 uur vind ik echt fijn, maar dat hoeft niet. 3 uur zou ook prima zijn. 1 uur is echt veel tekort, we rennen niet naar een winkel en rennen weer terug. Dat werkt niet. Wij vinden het erg fijn zoals het nu is. We vinden altijd een plekje bij de mcdonalds of op het parkeerdak of ergens anders. Heerlijk is dat. Zou het betaald parkeren worden, zou dat behoorlijk irritant zijn en onze zin om de stad in te gaan behoorlijk verminderen. Overal in Den helder kunnen we heel makkelijk komen. Zelfs even naar zee of een lange Jaap halen bij storm aan zee. Sorry allemaal, maar we zijn echt heel tevreden hier. Ook met het parkeer beleid.

    Reply
    1. Henk

      Betse Theo,
      Goh dus als u 1 euro moet betalen om te parkeren, dan wordt het irritant??, en dan verwachten de bedenkers van het gratis/5/3/ uur parkeren dat ze rijk worden van dit soort nikkelbijters??, dat de winkels hier beter van gaan lopen, hahaha, dat verklaart alles.
      Het huidig parkeerbeleid trekt mensen aan die elk dubbeltje omdraaien, dat is nou net niet wat de winkels nodig hebben volgens mij.
      Reden te meer om het gewoon betaald/ 1 uur parkeren in te voeren, binnen de zone en laat mensen als u alsteblieft lekker naar de lange jaap gaan of een veel te vet frietje in storm gaan eten, met hun gepoeste blikkies dan hebben echte klanten/ bewoners er toch weer een parkeerplek bij, ps excuus is niet nodig, we komen er wel.

      Reply
      1. SK

        Kijk Henk en RB … zoiets heb ik eerder in dit artikel geroepen. Door zelfs een klein prijsje te gaan hanteren worden profiteurs (en daar barst het van!) buitengesloten. Centrum maximaal 3 uur betaald parkeren. Voor NS en gratis parkeren is ruimte zat bij Station Zuid. Dan heeft het centrum daar geen overlast van. Case closed!

        Reply
        1. Henk

          Beste SK,

          Helemaal gelijk, Als je de dingen gratis- te goedkoop maakt wordt het niet meer gewaardeerd, wordt men ongewild asociaal, kun je er nooit meer geld voor vragen en vind men dat heel normaal( het verwende kind effect)hoe goed bedoeld het plan in eerste instantie ook was.
          Ik vind persoonlijk 1 uur gratis parkeren en daarna betaald tot max 3 uur, maar zou me ook prima kunnen vinden in jouw idee SK, laten we een partij oprichten, eerste probleem is al opgelost.
          Tweede probleem voor alles wat bijgebouwd wordt moeten er 2.5 nieuwe parkeerplaatsen bij in het centrum, (bewoner, partner en evt bezoeker), over het algemeen wordt er alleen maar voor het rijkere segment gebouwd dus kan je er wel van uitgaan dat het 2 auto’s per nieuwgebouwde woning betreft.
          Dit desnoods ten koste van de bouwruimte, dus inpandig, zo houden we Den Helder, ruim, netjes en leefbaar.
          En dus niet zoals men nu op het kannonnenplein doet, met de hofdame ofzo, weer zeventien maal 2 auto’s erbij zonder parkeerplaats.
          Een particulier krijgt dit vergunningsgewijs ook niet voor elkaar, dus waarom zeestad en woningstichting wel???

          Reply
          1. RB

            waarom moet je 2 auto’per gezin hebben, doen jullie niets meer samen? ga dan ook apart wonen als je toch al apart wilt leven….

      2. Theo

        Beste Henk,
        Waarom gelijk zo in de aanval en en negatief? Jammer is dat. We weten allemaal hoe het is als je naar bijvoorbeeld Alkmaar of Zaandam of helemaal erg…naar Amsterdam wilt gaan. Dat is niet alleen maar 1 euro? Daar begint het misschien mee, maar dat wordt veel meer. Onze kinderen wonen helaas in Amsterdam en die kunnen we alleen op zondag bezoeken. Een dagje bij hun is al gauw euro 40,- Dat is echt veel. En wat ben je ontzettend negatief Henk. wat mankeert er aan een frietje of pilsje bij het leuke storm aan zee? Ook al niet goed? Ik lees jalouzie en wroeging bij je. Verbittert. Wat deugt er eigenlijk wel in jouw ogen? Ik lees DHA al lang en zie jouw vaak staan met je negative opmerkingen. Maar goed, je gaat je gang maar. Wij hebben het hier erg naar ons zin, helaas jij niet schijnt het.

        Reply
  18. Henk

    Dan gaat het ten koste van die parkeergarage.
    Die parkeergarage stond er eerst met dezelfde parkeerkwantiteit, daar zijn echt geen 40 parkeerplaatsen bijgekomen.
    Daarbij is dit maar een voorbeeld, links en rechts worden appartementen en complexen zonder parkeerfaciliteiten etc bijgebouwd in gevoelige zones hiervoor.
    Bouwen en vernieuwing is goed en nodig, in beperkte mate maar faciliteiten zijn het belangrijkst en daar wordt grotendeels met de pet naar gegooid.
    Wat heb je aan mooie gebouwen met een benauwde, gevaarlijke, geïrriteerde sfeer op straat???

    Reply
  19. e

    Deze parkeergarage , werd nooit ten volle gebruikt. En daar maken ze nu gebruik van. Hoe vaak is er niet gewezen naar deze garage als het om parkeergelegenheid ging bij de bieb en Willemsoord ? Dat zelfde verhaal speelt straks met de parkeergarage in de Koningdwarsstraat.

    Reply

Geef een reactie (heeft u wel de spelregels gelezen?)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.