DHA-A leader
DHA-A leader

Wijzigingen in dienstregeling Connexxion

Den Helder – Met ingang van zondag 31 maart 2019 rijden de bussen van Connexxion in de regio Noord-Holland Noord volgens een nieuwe dienstregeling. De belangrijkste wijzigingen voor Den Helder en Julianadorp:

Lijn 30 Den Helder Station – Station Zuid – Julianadorp
Op werkdagen vertrekt lijn 30 een half uur vroeger met een extra eerste rit vanuit Julianadorp. Aan het begin van de avond rijden enkele ritten voortaan vanaf Julianadorp halte Dorperweerth verder door tot station Den Helder Zuid.

Lijn 31 Den Helder Station Zuid – Den Helder Station
Op werkdagen rijdt lijn 31 in de avondspits een uur langer iedere 30 minuten vanaf Station Zuid.

Scholierenlijn 652 Den Helder Station – Schagen Station
In Schagen rijden de bussen voortaan na de halte Hofstraat via halte Muggenburg naar het station. Vanaf station Schagen rijden de bussen via haltes Oude Slotstraat en Hofstraat naar Julianadorp.

Het is raadzaam voorafgaand aan de reis de vertrektijden te raadplegen. Dat kan via www.overal.nl of de Overal-app.

DHA-H 468 tussen bericht en reacties

Over de schrijver:

Onder 'Redactie DHA' staan berichten over DHA zelf, aangeleverde (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke.

Lees ook:

14 reacties

  1. Henk van Kuijk

    Lijn 30: daar hebben we helemaal niets aan. Gisteren zat ik in de bus om 19 uur. Zegt een studente, die uit Amsterdam kwam en naar huis ging in Julianadorp: “De trein had vertraging, ik moest 40 minuten wachten op station Zuid, op deze bus, wat een waanzin! Ik voel me ook onveilig daar.” En het stadsbestuur slaapt door: “Nee, we breiden het niet uit.” Uitbreiden? Afbraak teniet doen! Ook ik moest eerder weg uit een vergadering, vanwege 1 bus per uur naar Julianadorp. Daar wonen ook Helderse mensen. Voor de afbrekende Provincie stem ik niet. De top drie van de provincie Christen Unie komt! Niet met de bus. En die deden ook niks, al acht maanden.

    1. RB

      als de vervoersbedrijven nou iets beter samenwerkten zou dat een hoop ellende verhelpen, als de conducteur bijvoorbeeld had geweten dat die bus al weggeweest was had hij het advies door te rijden naar centraal kunnen omroepen, dit soort kleine sociale dingetjes maken het leven een stuk aangenamer, maar ik heb het idee dat het niemand meer iets interesseert hier, alleen ikke ikke ikke

      1. ‘t kan erger

        Als je regelmatig gebruik maakt van de bus, weet je de tijden toch waarop de bus van het station vertrekt. Dan kun je, bij vertraging van de trein, toch zelf ook wel bedenken dat je nog 40 minuten op Zuid moet wachten en zelf beslissen door te rijden naar het centrum.
        Niet dat dat veel uitmaakt, want daar moet je ‘s avonds ook buiten wachten op de bus.

        1. RB

          en als je sporadisch gebruik maakt?
          .
          ik wil alleen maar zeggen dat als er gewoon duidelijke info gegeven wordt het leven een stuk aangenamer zou kunnen zijn, wat weerhoud de NS er van om de bus vertrek tijden van het aankomende station bijvoorbeeld op de schermen in de coupe’s weer te geven?

          1. e

            In de bus , is dat al. Daar wordt netjes aangegeven hoe laat de treinen vertrekken en van welk spoor. Nu nog even de NS porren omdat ook met bus tijden te doen.

    2. Kobus

      Henk. In Julianadorp wonen ook Helderse mensen???? Inderdaad en daar wordt echter geen rekening mee gehouden. Ook zij moeten op den duur naar Willemsoord voor Gemeente zaken. De dorpers zijn alleen goed om, mede , de financiën van de Gemeente te spekken. Voor de rest dus inderdaad spek en bonen. Wat doen de geweldige politieke partijen voor ons??De afstand wordt steeds groter.

  2. HZdwg

    Een bus die op vaste tijden vaste route rijdt, is dat nog wel van deze tijd?
    Met wat de techniek tegenwoordig te bieden heeft, moet geoptimaliseerd “vervoer op maat”, met betere service en besparing van kosten, mogelijk zijn.
    Ik denk daarbij aan systeem waarbij een computer “weet” waar mensen staan die vervoerd willen worden en waar ze heen willen, die “weet” waar de mensen die in de bus zitten heen willen en die dan de optimale route berekent.
    In theorie niets bijzonders meer, je kan je zelfs afvragen waarom dat er niet al lang is.

    1. SVB

      Het antwoord op die vraag en op te talloze opmerkingen van Henk is eigenlijk dezelfde: geld… blijkbaar is dat niet rendabel, een busmaatschappij wilt gewoon geld verdienen en dat is dezelfde reden waarom een bus nog maar een keer per uur rijdt, blijkbaar zijn er niet voldoende mensen die de bus nemen op dat tijdstip, als elk half uur de bus gewoon redelijk vol zou zitten, dan zou de bus netjes elk half uur rijden…

      1. e

        Daar is wat voor te zeggen. Maar is het ook niet zo , dat een busdienst een vervoersplicht hebben ten opzichte van de dorpsbewoners ? Komen ze daar dan in verdiensten tekort , dan zal de gemeente of provincie bij moeten springen. Een dure buslijn opzetten naar de voor gemeente welgevallige gebieden ( vliegveld/Rabo gebouw) kan wel, maar de dorpsbewoners laten ze in de steek.

        1. SVB

          Mijn gok is dat naar de Rabo ook niet in de avond rijdt, ken de dienstregeling niet, maar een non-argument dan in mijn ogen. Ik ga niet zeggen dat het niet vervelend is als je daar staat te blauwbekken hoor… maar soms is er ook gewoon logica te gebruiken. Geen idee wat precies de regels zijn qua vervoersplicht er zal vast een som achter zitten in de waar de variabele van aantal inwoners, aantal passagiers en de uitkomst is benodigd aantal bussen.

          1. e

            De busdienst naar her Rabo gebouw , ten behoeve van de gemeente, is uitgebreid naar het vliegveld, voor vervoer van binnenkomende passagiers. De busdienst wordt uitgevoerd door het taxi en busbedrijf Firma Hilverink. Het vliegveld is tot halfeen s’nachts open. Dus de bus of taxi , zou indien nodig , gebeld kunnen worden.

  3. Richard

    Straks rijdt de bus alleen npg maar 1x per uur.
    Van het station naar Willemsoord………………………..

  4. SK

    Laat het college niet jullie negatieve (lees: feitelijke!) uitspraken horen .. want anders worden jullie ook afgedankt en bedankt. Een waardeloze k*mentaliteit die Den Helder de afgrond in stuurt. Wie is hier nou eigenlijk echt mee geholpen? In ieder geval niet deze gemeente. Bah!

Reageren is niet meer mogelijk.