DHA-A leader
DHA-A leader

Bereikbaarheid Meldpunt Vangnet & Advies uitgebreid

Den Helder – Het Meldpunt Vangnet & Advies van GGD Hollands Noorden is voortaan ook buiten kantoortijden (tot 23.00 uur s ’avonds) bereikbaar voor inwoners uit Noord-Holland-Noord.

Inwoners van de regio kunnen te maken krijgen met mensen die verward gedrag vertonen. Vaak gaat het om kwetsbare mensen waar anderen zich zorgen om kunnen maken. Soms zorgen zij voor overlast op openbare plekken. In dat geval kan de persoon die verward gedrag vertoont, aangemeld worden bij het Meldpunt Vangnet & Advies van GGD Hollands Noorden.

Het Meldpunt Vangnet & Advies is er voor alle inwoners van onze regio. Een medewerker van het Meldpunt staat de melder telefonisch te woord. Hij/zij vraagt door op de situatie: wat zijn de zorgen? Welke zorg of ondersteuning is al geboden? En welke ondersteuning is op dit moment nodig? Als er al hulpverlening betrokken is, neemt de meldpuntmedewerker contact op met deze hulpverlener(s). Is er nog geen hulpverlening betrokken, dan regelt de medewerker dit zo snel mogelijk. De meldpuntmedewerker laat pas los als de melding zorgvuldig is overgedragen naar passende zorg zodat niemand tussen wal en het schip valt.

Bereikbaarheid
Soms wil of kan een inwoner niet wachten tot de volgende dag. Daarom is de bereikbaarheid van het meldpunt uitgebreid tot 23 uur. Het Meldpunt is tijdens kantooruren bereikbaar op 088 – 0100521. Tussen 17-23 uur kunnen bezorgde inwoners bellen naar 088-0126911.

Meer informatie over het Meldpunt Vangnet & Advies: https://www.ggdhollandsnoorden.nl/gezond-veilig-leven/veilig-leven/oggz-meldpunt-vangnet-advies.aspx#.XMBtpWgzY2x

DHA-H 468 tussen bericht en reacties

Over de schrijver:

Onder 'Redactie DHA' staan berichten over DHA zelf, aangeleverde (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke.

Lees ook: