DHA-A leader
DHA-A leader

Gebruik Kooyhaven als Feeder naar de Buitenhaven

Den Helder – De Kooyhaven gaat eindelijk gebruikt worden. Multimetaal gaat voor het vervoer naar zee van een zogeheten ‘riser’, gebruik maken van de Kooyhaven.

Het Helderse bedrijf Multimetaal offshore B.V. heeft een klus afgerond voor Neptune Energy Netherlands BV, de grootste offshore gasproducent van Nederland. Sinds februari 2019 is Multimetaal bezig met het vervaardigen van een Riser assembly en aanvullende aanpassingen aan het leidingwerk op zee. Een Riser is het laatste deel tussen een leiding op de zeebodem en het platform, waarmee gas getransporteerd wordt. De oplevering en daarna de montage van de Riser is het laatste deel van de opdracht.

Deze Riser moet vanaf de productielocatie op Kooypunt naar zee. Multimetaal offshore B.V. heeft ervoor gekozen voor het vervoer naar de zeehaven, gebruik te maken van Kooyhaven. De in 2016 geopende binnenhaven biedt de ideale oplossing voor het vervoer naar de zeehaven. De Riser is op een barge gehesen, waarmee het naar de zeehaven is vervoerd.

Geen afsluiting
Pim Hulsebos, directeur Multimetaal: “Door gebruik van Kooyhaven is voorkomen dat de N250 in zijn geheel afgesloten hoefde te worden. Het biedt een oplossing waarmee we onze klant effectief en kostenbesparend hebben kunnen bedienen. Wij zijn dan ook blij met de mogelijkheden die Kooyhaven ons heeft geboden.”

Port of Den Helder is blij met de gekozen oplossing. Jacoba Bolderheij, CEO Port of Den Helder: “dit is exact waarom destijds gekozen is voor de ontwikkeling van Kooyhaven. We zijn verheugd dat we met Kooyhaven een oplossing hebben kunnen bieden voor onze klanten.”

Volgende week wordt de Riser op zee geïnstalleerd.

DHA-H 468 tussen bericht en reacties

Over de schrijver:

Onder 'Redactie DHA' staan berichten over DHA zelf, aangeleverde (en al dan niet bewerkte) persberichten en dergelijke.

Lees ook:

10 reacties

  1. RB

    “dit is exact waarom destijds gekozen is voor de ontwikkeling van Kooyhaven.”
    .
    één riser in 3 jaar tijd, nou het is tijd om je op de borst te kloppen…….

  2. Andrea

    Is dat apparaat in de Kooyhaven gemaakt? Nee dus….
    Het apparaat is gemaakt op de scheepmakersweg op de Kooy. Daarna vervoert naar Kooyhaven. Dit had net zo goed gekund naar de plek waar vroeger de firma Spaansen het laden en lossen deed.
    En ben het niet vaak met RB eens, maar dit keer wel. Z’n dure haven voor 1 transport in 3 jaar tijd is belachelijk. De Helderse burgers laten zich niet langer voor de gek houden door het gemeentehuis en de bijhorende BV’s.
    In dit soort propaganda trappen we niet meer in…..

  3. Ad

    in-en-in triest.
    die reactie van die Jacoba Bolderheij
    zoals Andrea en RB al hebben gemeld.
    .
    er is in 3 jaar !! tijd al één ding overgeladen.
    ik zou me kapot schamen om dat openbaar te maken.
    lachwekkend spulletje dat hele kooyhaven clubje.

  4. Judge X

    Hoe opportunistisch wil je het hebben ….:
    “Port of Den Helder is blij met de gekozen oplossing. Jacoba Bolderheij, CEO Port of Den Helder”

    …. samen met hypocrisie van de bovenste plank:
    “dit is exact waarom destijds gekozen is voor de ontwikkeling van Kooyhaven. We zijn verheugd dat we met Kooyhaven een oplossing hebben kunnen bieden voor onze klanten.”

    Tot over 3 jaar maar weer ! …. 😛

  5. Ferry

    Ik heb het al zo vaak beschreven, mevr.Jacoba Bolderheij beschikt over visionaire inzichten die zijn weerga niet kent in Nederland.
    100% garantie dat de rode cijfers havenbedrijf boekjaar 2018 in 2019 een ruime toename zullen laten zien.
    Eigenlijk zou er een monument voor opgericht moeten worden,met als titel MOEDER DES VADERLANDS/REDSTER HAVENBEDRIJF DEN HELDER.
    Het dankbare volk.
    Na drie jaar een serieuze klant,zij kent haar geluk niet op.
    Wel gefeliciteerd mevr J.Bolderheij een prestatie van formaat.

    1. Andrea

      Ferry, we moeten wel zeggen dat ze een prestatie van formaat heeft geleverd. Ze heeft een omzetstijging van 10.000% behaald. Ze heeft de omzet van € 0.00 naar pakweg €10.000,- weten te verhogen.
      Dat we verder nog 300 jaar bezig zijn met de afbetaling van de haven, nemen we dan maar even voor lief.

      1. Ferry

        tsja het is Den Helder, de bestuurlijke schande aan zee,de stad der politieke monologen,de handhavers der vriendenclub,door dik en dun.
        De stad waar justitie allang had moeten ingrijpen,met een zeer uitvoerig strafrechtelijk onderzoek.
        Helaas,de vriendenclub is vrees ik groot,zeer groot.
        Ik hoop dat de zaak ,,Scholte,, langdurig wordt,zodat de landelijke pers er intensief aandacht aan kan geven.
        Met als gevolg dat de helft van de club geschokt is,en dus wel moet gaan ingrijpen.
        Hoop doet leven nietwaar!!!

  6. Brendon

    Onvoorstelbaar wat een mega idioot die CEO. Knap hoor na drie jaar eindelijk een eenmalige bestemming voor de Kooyhaven gevonden. Hiervoor hebben we het gedaan..

  7. `e

    De Kooyhaven, is alleen bereikbaar via de smalle landwegen van Breezand. Manouvreren op een postzegel dus. Een beetje transport van formaat naar dat kade’tje , want meer is het niet,( er zijn geen echte haven faciliteiten te vinden daar) , zit zich rot te etteren op de smalle boerenlandwegen daar naar toe. Deze kade , is een miskleun van jewelste. De kosten van de aanleg en het verlies aan inkomsten van het jarenlang ongebruikt staan , wegen totaal niet op , wat er met dit transport binnen komt aan verdiensten. Wat de CEO nu doet , is juichen in een bodemloos hol geld verslindend vat . Kortom, wat hierboven al gemeld is , PROPAGANDA ! Die zijn weerga niet kent.

  8. `e

    Tarataratata….. Wat zijn we weer goed bezig , een kapitale fout goedpraten. Vertel nu eens eerlijk, wat heeft die miskleun de burger nu werkelijk gekost? ( het is tenslotte de burger zijn geld wat jullie over de balk smijten) Of…. mogen wij dat niet weten ? Zal wel akelig stil worden, want op een antwoord hoef je niet te wachten. Als je te dichtbij komt en om opheldering / verantwoording vraagt klappen ze dicht als een mossel.

Reageren is niet meer mogelijk.