Gewonde bij aanrijding tussen booster en taxi

27

Den Helder – Op de IJsselmeerstraat is maandag een man gewond geraakt bij een aanrijding met een taxibus. Het busje kwam uit de Annie Romein-Verschoorlaan.

Het slachtoffer is gestabiliseerd en vervoerd naar het ziekenhuis. De kinderen die werden vervoerd in de taxi zijn geschrokken, maar lichamelijk ongedeerd gebleven.

De materiële schade is beperkt.

27 REACTIES

  1. ik weet niet wat voor chauffeurs die firma in dienst heeft maar er zijn er maar weinig die de schoonheidsprijs voor rijden in de wacht kunnen slepen

        • heb je wel eens zo’n busje gadegeslagen?
          die gepensioneerde arrogante marine hoogbolletjes verzinnen hun eigen regels en denken daarbij dat ze jezus zijn, vraag me wel eens af wie er meer verstand in het koppie hebben, de chauffeurs of de passagiers

          • Met uw reactie geeft u aan dat u meer tegen (oud) marine personeel heeft dan tegen een eventuele (taxi) chauffeur.

          • fout, wel de combinatie van die twee, dan lijkt er een knop om te gaan en komt de arrogante houding extra te boven

          • Heb het artikel diverse malen gelezen en de foto goed bekeken, ik zie toch nergens staan dat de chauffeur een oud arrogante marineman/vrouw was. Staat ook niet vermeldt dat het een aanrijding tussen twee voertuigen is maar een aanrijding met een persoon. Hoop, buiten de schuldvraag om, dat het met het slachtoffer goed gaat en dat hij/zij geen blijvend letsel overhoud.

          • Een scootmobiel is een gehandicaptenvoertuig in de zin van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (het RVV). Het RVV definieert het gehandicaptenvoertuig als volgt: “een voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 meter en niet is uitgerust met een motor dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/u bedraagt, en geen bromfiets is”.

            wel een aanrijding tussen twee voertuigen en nee het staat niet in het stukje dat het een arrogant stuk vreten was maar uit ervaringen met chauffeurs die voor dit bedrijf rijden hoeft ik dit niet te raden

    • Uw aversie tegen chauffeurs van dit bedrijf en met name oud marinepersoneel is overduidelijk.

  2. En weer een gevalletje taxi noot, die gasten kunnen echt niet rijden, ze zitten ook steeds vlak achter en les auto te kleven

  3. Tot nog toe heeft mijnheer nog geen medeleven ontvangen van de fa noot wel 3 gebroken wervels

    • Hoe weet u dat ? Als u zulke beweringen doet , moet u wel heel dicht bij het slachtoffer staan. Er wordt met geen woord gerept over enig letsel. Mocht die er zijn , dan wordt dat niet vrijgegeven wegens privacy/medisch geheim. Dus of u zit hier de zaak te stangen , of u klapt uit de school.

  4. Je weet niet eens wat voor bedrijf het is . Dat zie ik aan je antwoord. En over verstand gesproken, dat is bij niet te vinden. Een iq van een lekke autoband, daar is de lucht ook uit .

    • de bedrijfsnaam staat met grote letters op de zijkant van de bus op de foto????
      vast een chauffeur bij dat clubje aan je onderbuikreactie te lezen

  5. De naam op het busje zegt niets over het bedrijf. En nee ik ben geen chauffeur bij dat bedrijf. Maar ik weet wel , dat jou mening over de chauffeurs nergens , maar dan ook nergens op slaat. De chauffeurs , hebben allemaal een taxi pas, en zijn stuk voor stuk bekwame gediplomeerde chauffeurs. Ik vind , dat u , met uw mening , behoorlijk over de streep gaat, om door een ongeluk, een heel bedrijf en hun chauffeurs in een kwaad daglicht te stellen. Nogmaals , u heeft geen flauw benul , wat dit bedrijf allemaal doet. Als u , of iemand uit uw gezin ooit dit bedrijf of een collega bedrijf nodig heeft , dan is het niet best met u of uw gezin gesteld. En dan mag u dankbaar zijn dat dit/deze bedrijven bestaan. Even , om u een idee te geven , dit bedrijf , heeft meer dan 1700 taxi,s rijden door het gehele land, en is een zorg vervoerder . en moet uit hoofde van die functie , aan strenge voorwaarden voldoen.

    • Is het al bekend dan dat het de schuld is van de taxi chauffeur? Kan zijn dat de bestuurder van de booster een fout gemaakt heeft?

      • Die kans bestaat, alhoewel als je naar de foto kijkt (er vanuit gaande dat de bus nog staat zoals op het moment van het ongeluk) heeft de taxibus haaientanden en zouden ze voorrang moeten verlenen. Natuurlijk is er ook altijd de mogelijkheid dat de booster over het hoofd is gezien, maar gebaseerd op de foto zou de ‘schuld” al dan niet bij de taxi liggen.

    • wel heel frappant dat er 5 reageerders negatief over noot chauffeurs zijn en alleen jij het opneemt voor ze, ik heb het niet over het bedrijf ik heb het over de chauffeurs die ze in dienst hebben, daar zitten heel wat arrogante kwallen tussen, trouwens volgens hun website hebben ze “maar” 1200 voertuigen op de weg, dat heb ik een aantal maanden terug moeten opzoeken om contact gegevens te vinden om weer eens een klacht over een van hun kwalletjes met de naam Jezus door te geven

      • Ik stel alleen maar een vraag,weet ook wel dat er chauffeurs van Noot zijn, die als ze opnieuw rij examen moeten doen, zakken. Maar wie niet? Neem het niet voor ze op.

  6. Rare lui he die taxichauffeurs…..en idd Frdrk ikzelf ook examen gedaan en een uur examen moeten rijden. Natuurlijk zit er kaf tussen het koren, maar dat is overal….

  7. Er zijn menig taxibusjes die niet volgens reglement rijden. Ze rijden te hard of komen zomaar een straat uit rijden en nemen voorrang waar zij geen recht hebben. Ook zijn er vele die kleven aan de bumper terwijl je zelf netjes de toegestane 50 rijdt. Vaak genoeg meegemaakt dat op het laatste moment remmen voor een chaotische bestuurder van Noot nog net de redding is voor een voorrangsbotsing. Wellicht omdat ze vertraagd zijn en zo proberen tijd in te halen, maar levensgevaarlijk is het wel. En wellicht dat ze in het rest van het land beter rijden, maar ik denk dat vele zich wel kunnen vinden in de ervaring van gevaarlijk rijgedrag met betrekking tot firma Noot. Om te zeggen dat ze alleen bekwame gediplomeerde chauffeurs zijn betekend niet dat er geen mensen tussen zitten die zich niet aan de regels houden. Iedere automobilist is “bekwaam” anders zou men geen rijbewijs in het bezit hebben, en toch rijden velen te hard, geven geen voorrang of rijden door rood.

  8. Er is hier niet èèn , die zich afvraagt , wie hier schuld aan heeft en hoe het met de chauffeur van de bus gaat. Er staat wel dat er in de bus geen letsel is , maar niemand , bekommerd zich om de gemoedstoestand van de chauffeuse.

    • U heeft helemaal gelijk. Niet één, inclusief uzelf aangezien u hiervoor ook drukker bezig was met de mening van andere ter verdediging van het bedrijf. Aan u de eer om dit als eerste af te vragen.

Comments are closed.