Kansrijke maatregelen voor betere bereikbaarheid Den Helder

12

Den Helder – Hoe kan de bereikbaarheid van Den Helder worden verbeterd? Het is een vraag die de regio al lange tijd bezighoudt. Snel te realiseren oplossingen zijn bijvoorbeeld het vervangen van verkeerslichteninstallaties door meer geavanceerde apparatuur en het aanpassen van wegaansluitingen, maar er is nu ook een idee voor een middellange termijnoplossing.

Movares heeft in opdracht van De Kop Werkt! een aantal kansrijke maatregelen uitgewerkt die mogelijk een oplossing bieden voor dit vraagstuk. Movares heeft de verschillende onderzoeken naar de verbetering van de bereikbaarheid uit het verleden geanalyseerd. Het rapport geeft aan welke in het verleden onderzochte oplossingen ook nu, in de huidige tijd, structurele verbetering kunnen geven. Vervolgens is een aanbeveling gedaan welke oplossingen kansrijk zijn om de bereikbaarheid op middellange termijn structureel te verbeteren en die nadere uitwerking verdienen. Het bestuurlijk trio Bereikbaarheid De Kop Werkt! heeft het rapport geaccordeerd en besloten is om opdracht te verlenen om deze maatregelen verder uit te werken en de effectiviteit daarvan inzichtelijk te maken.

Begin deze maand is deze opdracht verstrekt aan bureau Sweco. De kansrijke maatregelen die nader worden uitgewerkt zijn:
1 Ongelijkvloerse kruising N250 – Havenweg
2 Nieuwe brug over het Noord Hollands kanaal: Ravelijnbrug
3 Reserveringssysteem TESO
4 Dynamisch verkeersmanagement

De verwachting is dat Sweco, de uitwerking van deze maatregelen en het effect daarvan op de verkeersdoorstroming, in de loop van 2020 levert, zo mogelijk voor de zomer. Het rapport wordt betrokken bij het uit te werken langere termijnperspectief voor de maritieme ontwikkeling van Den Helder.

12 REACTIES

  1. Man man man
    Open deuren intrappen en copy past van de talloze rapporten die hier al over geschreven zijn
    Wat mocht dit kosten ?
    Kan zi bij de hoop van de voorbereidings kosten van het stadhuis debacle
    Ineens weet je het
    Je begint een adviesbureau

  2. Ach ach, voor een groot deel inderdaad ouwe koek.punt 1 was door de gemeente al afgeschoten.
    Over punt 3 hebben ze niks in te brengen en van punt 4 krijg ik een lachstuip.Dynamisch verkeersmanagement !? Ik dacht meteen aan de te realiseren extra brug op de Weststraat naar WO…ik kom niet meer bij!

  3. Den Helder is tot aan de stadsgrenzen goed te bereiken alleen daarna is het op bepaalde tijden overdag bemoeilijkt door de steeds groter wordende boten naar Texel, het is nu opeens weer een héél belangrijk punt geworden omdat de malloten hebben besloten het gemeentehuis naar Willemsoord te verhuizen wat verkeerstechnisch natuurlijk één groot drama gaat worden….

  4. Toevallig vandaag een item in het journaal over traject controles op N wegen .Dat gaat op een heel aantal wegen gebeuren,waar onder de N9.
    Goed voor de doorstroming van en naar Den Helder ,ha ha

  5. Er is maar 1 oplossing : opzouten met die hele k @ u # t boot naar Den Oever .
    Klein bootje voor de locals en de toeristen.

      • Dat is met de huidige stand van techniek een klein kunstje.
        Zand wat vrijkomt kunnen ze mooi het strand mee ophogen.
        Twee vliegen in een klap zou ik zeggen/

        • probeer met de groene gekte in dit land maar eens maandelijks te baggeren in de Waddenzee….

  6. Wat ouwerwets. Gezien het gedram van de klimaatmaffia en gekke Greta, Waar is het jaagpad en de trelschuit gebleven?

  7. Als ik aan bereikbaarheid van Den Helder denk, stel ik mij een aansluiting op de A7 voor vanaf Kooypunt naar Wieringerwerf met een vierbaans weg. Dan stel ik mij dubbelspoor voor en vier treinen per uur. Daarna duurt het nog héél lang voor het druk wordt in Den Helder.

Comments are closed.